lördag 29 oktober 2011

Ljusterapi.

Hörde på "Min" kanal, Radio Dalarna om ljusterapi.
Ett samtal med en psykolog i ett ljusterapirum i Gagnef.
Vitt, vitt allt i vitt och särsilda lampor.
Det är skulle göra susen för oss deppade nordbor.
Två timmar om dagen.
Helst på morronen.
Man kan läsa tidningen och dricka kaffe under tiden.
Tror nog man kan virka lite om man har lust.
Fem dar i veckan i två veckor.
Då hinner man få mycket virkat, kanske.
Sen är deppigheten som bortblåst!

Reportern undrade om de människor som försöker.
Hemma i sitt hus att göra om och leva i en
terapeutisk miljö.
Att inreda i shabby chic, nåt jag har svårt för.
Han undrade om dom shabby människorna var lyckligare och mindre deppade?
Å det kunde inte psykologen neka till.
Det kunde nog vara så att dom är gladare.

Kände hur depressionen slog till och huvudvärken kom krypande.
Att man sen skulle jobba med filthatten på,
är en annan historia som ni vet.
Men jag tänker inte tänka om.
Då är jag heller färgglad och deppig
än vit och glad!

2 kommentarer:

  1. Intressant det du skriver. Ang färger så tycker jag för min del att det är olika perioder, ibland är jag vit, ibland vill jag ha mer färg. Men färg blir man ju glad av. Ha en skön helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Tror att färger piggar upp.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera