onsdag 25 januari 2012

Åter igen NEJ då!

Mitt vältränade nej gav resultat.
Min nya rehabplats var jag bara på i två dagar.
Med värkande nacke och stela tummar meddelade jag
mitt beslut till försäkringskassan och arbetsförmedlingen.
Det räcker liksom nu!
Att riskera en försämring av ovan nämnda kroppsdelar.
en sjukskrivning för det. Också.
OCH jag fick medhåll!
Av bägge handläggarna.
Tidigare hade jag försäkrat mej om att få komma tillbaka.
Till min första rehabplats. Om det inte funkade.
Så långt, helt OK!
Glad i hågen gick jag då tillbaka.
För att efter en vecka bli avstängd.

Chefen har sagt sitt.
Jag får inte vara kvar.
Han tar beslut över allas huvuden.
Sätter sej över tex. AF då.
Det jag har fått reda på är att man inte får göra så här.
Gå och sen komma tillbaka.
Att det är HANS regel får stå för honom.
Att den riktiga orsaken är en annan.
Det vet både AF och jag.
Bara det att det får faktiskt chefen själv meddela.
Till mej.
Samt att jag ska ha det skriftligt.
På papper!

Å NEJ, Igen NEJ!
Jag ger mej inte nu, HELLER!

6 kommentarer:

  1. Heja Lotta!! Heja heja! Du är segare än en seg gubbe. Kom igen. Håller på dig.

    SvaraRadera
  2. Duktig du, säga Nej!!
    Som fågeln Fenix, reser Du Dig!!
    Brevet är postat... =)
    //Tina

    SvaraRadera
  3. Oj,så motigt... hoppas du orkar kämpa och att det blir bra för dig til slut!
    Kram Irené

    SvaraRadera
  4. Stå på dig. På´rom bara. Bra att du har både AF och FK i ryggen. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej gillade dina trasmattor De var inspirerande
    Kram Caisa

    SvaraRadera