tisdag 28 maj 2013

Färgrikt!



Hit har mina mattor hittat!
Till underbara Färgapoteket/Brukshuset i Tällberg.
Butiken är inrymd i Tällbergs gamla stationshus.
En underbar liten butik som säljer färgpigment,
byggnadsvårdsprylar, underbara tyger, väskor och
endel udda saker.

Nu har mina mattor hittat hit!
Väldans avundsjuk på dom, att dom får vara i den härliga miljön.
Nästan lite sakralt i lokalen, man känner de resandes förväntningar
från förr i tiden.

Väl värt ett besök, trots att inte butiken ligger
mitt vid "turiststråket" i Tällberg.

Kan man inte besöka så finns det en webshop.
Och en ägarinna som brinner för sitt jobb,
och hjälper till via telefon!

6 kommentarer:

  1. Menar du att hon ska sälja dina fina mattor. Grattis i så fall.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att få sälja några av mattorna. Sen ska vi klura ut nån form av designsamarbete Tin-Tin å jag!

      Radera
  2. Trevligt att få lämna dina mattor i så fin miljö. Så klart att det kommer någon förbi och fastnar för en av dina mattor.
    Designsamarbete - det låter intressant. Lycka till!
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Härligt & lycka till!!
    Hoppas du får sälja massor, dina mattor är ju superfina! =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas mattorna trivs bättre i kunders händer än i den fina affären - trots att det verkar så fint där inne!

    Har återvänt i din blogg och ser så mycket fint som du vävt. Och blir såklart lite berörd av de delar av din berättelse som jag läst lite av, hoppas att du mår fint och att livet tagit rätt väg framåt.

    Hade önskat att få se lite mer bilder av alla dina fina projekt, de tål helt klart att visas upp i fina bilder på din blogg.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Jag måste åka dit och titta.

    SvaraRadera