tisdag 13 maj 2014

Tystaste tystnaden.

Att jag inte hörs av nåt betyder inte att det hänt något.
Jag jobbar helt enkelt!
Långa, långa arbetspass. Men dock färre dagar än tidigare.
Tycker att det är bra med långa arbetspass.
När man liksom ändå är på plats.
Sen har man ju fler lediga dagar på det här viset.
Vilket jag trodde skulle passa mej.

Men tydligen inte!
Jag blir superduper stressad av nya jobbet!
Trivs med arbetskamrater, och de boende.
Men det blir jobbigt för hjärnan att vara
med dementa, förvirrade 10 timmar åt gången.
Folk som upprepar, repeterar ideligen.
Sånt här sliter!
Jag är nog mera för "vanliga" gamlingar.
Lite högt tryck har jag och som vanligt dålig sömn.
Trodde jag skulle hinna med företagandet på
ett bättre sätt, men det gör jag inte.
Det hjälper till att stressa ännu mera.

Sen har vi livet!
Det vardagliga livet, som inte alltid går på räls.
Ideligen tillstöter saker.
Man får reda upp, nysta i, utreda.
Mammarollen sätts på prov, hårt!

Just nu siktar jag på att överleva månaden MAJ.

Det blir bättre i slutet på månaden.

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar alla er som jobbar inom åldringsvården.
    Så klart att det sliter på er både fysiskt och psykiskt.
    6 timmars arbetsdag och fullt betalt tycker jag ni ska ha.Men var ta pengarna. Det finns något som heter omfördelning och höjd skatt på höga inkomster. Alla blir vi gamla och behöver hjälp.
    Vilka fina mattor du visar och vackra namn du har på dem.
    Efter 3 månaders paus har jag återupptagit bloggandet.
    Det känns bra att du är kvar i bloggvärlden.
    Ha det så bra
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad du menar med just Dementa. När man kommer hem från ett skift så har man själv svårt att hitta orden. Det är ett stressande jobb och psykiskt uttröttande. Jag letar annat. Jag hoppas en högre makt hjälper mig. Kram vännen

    SvaraRadera