onsdag 11 augusti 2010

Facebook.

Hur kan du hänga ut ditt liv på Facebook?
Skulle jag aldrig göra!
Sånt har jag fått höra.
( Rimmar också! )
Hänga ut, jag vet inte riktigt det.
Mitt liv är mitt och det kan jag hänga lite varstans.
Allt jag skriver i bloggen och på Facebook står jag för.
Det behöver inte betyda att jag skriver ALLT!
EN grupp på Facebook som förbryllar:
" Vi som har en munn som er raskere en hjernen."
Hur i hela friden kan man säga så?
För mej så blir det att truten babblar på utan att
man tänker på VAD man säger.
Babblar gör jag ofta.
På dagen med tanter och gubbar.
I butiken med kunderna.
Med barnen.
I luren.
Men ofta är jag tyst.
I vävstolen.
Med kärleken.
Ibland är bara orden så onödiga.
Hur man än säger så blir språket torftigt och torrt.
Som en öken.
Var och en lever i sin verklighet av tankar, ord och handling.
Men det jag säger och skriver är JAG.
Det står jag för.
Likväl att dom tankar jag tänker är mina.

Äntligen.

2 kommentarer: