torsdag 16 februari 2012

Vargen kommer!

I går morse siktades 4 vargar i en by
bara ett par minuters bilfärd från mej.
Kivsta heter byn.
Det skiljer ett V mellan Kivsta och Kista.
Rent principiellt tycker jag att varg ska finnas även där.
Oftast rapporteras det om nån varg som siktats på gärdet.
Gärdet är det samma som åker här på landet.
Å det vore väll en syn om det gick vargar
på Gärdet i huvudstaden!
Fast varför inte?
Ska vi ha ska dom ha!
Ett par minuters bilfärd åt andra hållet har
en fårfarmare gård.
Tror han har kanske 800 tackor.
Min bagge Stig-Helmer har jag köpt av honom.
Där kan man kalla det smörgåsbord för vargar!
Min lilla besättning håller jag inne.
Han kan inte det.
Å mina hundar får gå ut och kissa i koppel.

Det har gått åt lite hundar och får häromkring.
Man kan undra hur långt det ska gå?
Men vargar i huvudstaden och dess förorter
tycker jag absolut att vi ska ha!

3 kommentarer:

  1. Olustigt med "gråben" in på knuten... vargen finns i våra trakter också. I somras var det jättemånga får som blev dödade, bara några mil från oss. Hoppas ni slipper den påhälsningen!
    Kram Irené

    SvaraRadera
  2. Hej. Håller med dig vargar borde finnas i storstan, där finns de som talar om att vi måste ha dom, i våran kohage var dom och det var inte men långt bort i storskogen kan jag
    acceptera dem. I måndags hade 1 gått bara 200 meter härifrån, hunden satte ner nosen i varje
    fotspår, tur att han var kopplad.
    Nu ska jag varpa svart fläta.
    Kramisar Caisa

    SvaraRadera
  3. Hej, jag förstår att du blev besviken över uteblivna kommentarer. Här i småland räcker det att säga varg, i synnerhet om det finns några jägare med, så blir det världens diskussion och folket i samhället vågar sig inte ut i skogen även om alla försök till att flytta hit någon varg har misslyckats. Den gick hem norrut. Nog blir man kluven och rätt nöjd att jag kan ha fåren ute!

    SvaraRadera