onsdag 23 maj 2012

Antagen, äntligen.

Jag sökte tidigt i våras till omvårdnadsutbildning. En vuxenutbildning på tre terminer. Jobbade precis i samband med stroken på ett äldreboende i stan. Trivdes så otroligt bra. Men sen blev jag ju sjuk. Nu har jag kommit in på utbildningen och ska börja läsa till hösten. Det här är liksom sista chansen innan åldern sätter stopp för CSN. Har faktiskt ingen aning om vad jag ger mej in på. Vet inte riktigt hur det ska gå. Har ingen aning om hur min hjärna kommer att funka vid studier. Men efter alla turer med Försäkringskassa och Arbetsförmedling är det här nåt JAG vill. Nåt JAG valt. Nåt JAG ska igenom. Det här känns otroligt spännande! Dessutom har jag stöttning av min familj och mitt jobb, med deras hjälp hoppas jag att allt ska gå bra!

15 kommentarer:

  1. Grattis och så positivt det måste kännas... jag önskar dig lycka till!
    Kram Irené

    SvaraRadera
  2. Lycka till med utbildningen, det behövs personer med livserfarenhet i omvårdnaden!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Tror det kommer att gå riktigt bra, särskilt när man får välja själv.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Nämen åhhhhh vad roligt för dig, det gläder mig mycket. Kram fina vännen min <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Hurra! Det var väl äntligen på tiden att det började rulla på lite tur och bättring i din riktning också!
    Kul och grattis!

    (Bild kan nog komma framöver på min skräniga kappa om den har den goda smaken att bli som jag föreställer mig den)!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad spännande!!
    Stort grattis och lycka till!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt Lotta! Grattis till antagningen! Det går alltid bättre att göra något man själv vill..

    SvaraRadera
  8. Tack snälla Charlotte. Då vet jag vad formen är för nåt, tusen tack och ha en fortsatt fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Härligt och spännande, grattis till kursen, det ska nog gå bra!

    SvaraRadera
  10. Jag säger också GTATTIS. Så klart att det blir ovant att börja studera. Men du kommer långt med ATT JAG VILL.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  11. Grattis Charlotte och lycka till <3
    Jättespännande och kul för dig :-)
    Kram Eva Wallén

    SvaraRadera
  12. Jag hjälper dig mamma, kommer gå fint!

    SvaraRadera