fredag 24 augusti 2012

En hel vecka!

En hel vecka har jag varit i skolan varje dag. Från nästa vecka går vi bara måndagar och onsdagar. Men det betyder inte att vi har nån form av ledighet resten av veckan. Då är det självstudier som gäller. Och ibland grupparbeten. Massor med information har vi blivit fullproppade med. Det mesta är nytt och helt annat sen jag gick i skolan då jag tog student nr 2 i juni -82. Alltså 30 år sen! Och helt ny är kursen som heter Vo1, sen hamnar vi i det nya betygssystemet också. Från A till F. Där man får sträva efter att få ett E som är Godkänt. Det är vad jag siktar på, sen allt över det är bonus. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli med inlärning dels för min ålder och dels efter stroken. Men jag har pratat med alla lärare och våran språkstödjare så det finns resurser för mej att få om jag behöver. Det sämsta just nu är att jag har varit snuvig mest hela veckan, huvudvärk, täta bihålor, täppt näsa och lite feber. Ändå har jag pallrat mej iväg var dag. Sen i början på veckan får jag hämta mina nya glasögon. Dom jag har nu är alldeles för svaga och väldigt slitna. Hoppas lite av huvudvärken försvinner med nya brillor. Ser fram mot en ny vecka, men nu tar jag helg!

2 kommentarer:

  1. Låter som du har en härlig tid framför dej med studier. Det kommer säkert att gå bra, även om det är ovant i början. Lycka till.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Härligt med en blogg utan shabby:)) välkommen till vassbovaxthuscafe.blogspot.com, irene

    SvaraRadera