torsdag 13 januari 2011

Haltar mej fram med en liten lånedator.
Musen är ett rött hjärta. Det känns väldans tryggt.
Lusten finns men inte orken.
Den försvann.
Likaså mina bilder i andra datorn.
Kanske kan dom räddas, vet inte än.
Kanhända orken kommer tillbaka sen.
Igår fick jag nya direktiv om mediciner.
En härlig coktail varje dag.
Blodtrycket är inte bra än.
Så det blev en liten rosa tablett för det.
Å koller.
Mot det gråa oorkandet finns bara vila.
Mot sömnlösheten vet jag inte vad som finns.
Läkaren rekommenderar vedhuggning.

Hoppas jag får det på recept.

Jag är här,
jag kommer tillbaka,
bildlös.

1 kommentar:

  1. Vedhuggning tycker jag låter drastiskt, eftesom det är ett tungt jobb. Jag sover också dåligt de flesta nätter och känner mej så trött. Men inget att göra något åt. Hoppas du kommer tillrätta med tröttheten.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera